- Viagem à Lua (Le Voyage Dans La Lune) | Georges Méliès (1902)
- O Grande Roubo do Trem (The Great Train Robbery) | Edwin S. Porter (1903)
- O Nascimento de uma Nação (The Birth of a Nation) | D. W. Griffith (1915)
- Os Vampiros (Les Vampires) | Louis Feuillade (1915)
- Intolerância (Intolerance) | D. W. Griffith (1916)
- O Gabinete do Dr. Caligari (Das Kabinett des Doktor Caligari) | Robert Weine (1919)
- Lírio Partido (Broken Blossoms) | D. W. Griffith (1919)
- Inocente Pecadora (Way Down East) | D. W. Griffith (1920)
- Within Our Gates | Oscar Micheaux (1920)
- A Carruagem Fantasma (Körkarlen) | Victor Sjöström (1921)
- Órfãos da Tempestade (Orphans of the Storm) | D. W. Griffith (1921)
- A Sorridente Madame Beudet (La Souriante Madame Beudet) | Germaine Dulac (1922)
- Dr. Mabuse (Dr. Mabuse, Der Spieler) | Fritz Lang (1922)
- Nanook, o Esquimó (Nanook of the North) | Robert J. Flaherty (1922)
- Nosferatu, uma Sinfonia do Terror (Nosferatu, Eine Symphonie) | Henrik Murnau (1922)
- Häxan: A Feiticaria Através dos Tempos (Häxan) | Benjamin Christensen (1923)
- Esposas Ingênuas (Foolish Wives) | Eirch VonStroheim (1923)
- Nossa Hospitalidade (Our Hospitality) | John G. Blystone e Buster Keaton (1923)
- A Roda (La Roue) | Abel Gance (1923)
- O Ladrão de Bagdá (The Thief of Bagdad) | Raoul Walsh (1924)
- A Greve (Stachka) | Sergei M. Elsenstein (1924)
- Ouro e Maldição (Greed) | Eirch VonStroheim (1924)
- Sherlock, Jr. | Roscoe "Fatty" Arbuckle e Buster Keaton (1924)
- A Última Gargalhada (Der Letzte Mann) | F. W. Murnau (1924)
- Sete Oportunidades (Seven Chances) | Buster Keaton (1925)
- O Fantasma da Ópera (The Phantom of the Opera) | Rupert Julian e Lon Chaney (1925)
- O Encouraçado Potemkin (Bronenosets Potyomkin) | Grigori Aleksandrov e Sergei M. Eisenstein (1925)
- Em Busca do Ouro (The Gold Rush) | Charles Chaplin (1925)
- O Grande Desfile (The Big Parade) | King Vidor (1925)
- Metrópolis (Metropolis) | Fritz Lang (1927)
- Aurora (Sunrise) | F. W. Murnau (1927)
- A General (The General) | Clyde Bruckman e Buster Keaton (1927)
- O Monstro do Circo (The Unknown) | Tod Browning (1927)
- Outubro (Oktyabr) | Grigori Aleksandrov e Sergei M. Eisenstein (1927)
- O Cantor de Jazz (The Jazz Singer) | Alan Crosland (1927)
- Napoleão (Napoléon) | Abel Gance (1927)
- O Caçula (The Kid Brother) | J. A. Howe e Ted Wilde (1927)
- A Turba (The Crowd) | King Vidor (1928)
- Docas de Nova York (The Docks of New York) | Josef von Sternberg (1928)
- Um Cão Andaluz (Un Chien Andalou) | Luis Bunüel (1928)
- A Paixão de Joana D’Arc (La Passion de Jeanne D’Arc) | Carl Theodor Dreyer (1928)
- Capitão Bill Jr. (Steamboat Bill, Jr.) | Charles Reisner e Buster Keaton (1928)
- Tempestade sobre a Ásia (Potomok Chingis-Khana) | Vsevolod Pudovkin (1928)
- Chantagem e Confissão (Blackmail) | Alfred Hitchcock (1929)
- Um Homem com uma Câmera (Chelovek S Kinoapparatom) | Dziga Vertov (1929)
- A Caixa de Pandora (Die Büchse Der Pandora) | Georg Wilhelm Pabst (1929)
- O Anjo Azul (Der Blaue Engel) | Josef Von Sternberg (1930)
- A Idade do Ouro (L’Âge D’Or) | Luis Bunüel (1930)
- Terra (Zemlya) | Aleksandr Dovzhenko (1930)
- Alma no Lodo (Little Caesar) | Mervyn LeRoy (1930)
- Sem Novidades no Front (All Quiet on the Western Front) | Lewis Milestone (1930)
- A Nós a Liberdade (À Nous La Liberté) | René Clair (1931)
- O Milhão (Le Million) | René Clair (1931)
- Limite | Mário Peixoto (1931)
- Drácula (Dracula) | Tod Browning (1931)
- Frankenstein | James Whale (1931)
- Luzes da Cidade (City Lights) | Charles Chaplin (1931)
- O Inimigo Público (The Public Enemy) | William A. Wellman (1931)
- M, o Vampiro de Dusseldorf (M) | Fritz Lang (1931)
- A Cadela (La Chienne) | Jean Renoir (1931)
- O Vampiro (Vampyr) | Carl Theodor Dreyer (1932)
- Ama-Me esta Noite (Love Me Tonight) | Rouben Mamoulian (1932)
- Boudu Salvo das Águas (Budu Sauvé des Eaux) | Jean Renoir (1932)
- O Fugitivo (I Am a Fugitive from a Chain Gang) | Mervyn LeRoy (1932)
- Ladrão de Alcova (Trouble in Paradise) | Ernst Lubitsch (1932)
- Scarface: A Vergonha de uma Nação (Scarface: The Shame of a Nation) | Howard Hawks (1932)
- O Expresso de Xangai (Shanghai Express) | Josef von Stenberg (1932)
- Monstros (Freaks) | Tod Borwning (1932)
- Eu e Minha Pequena (Me and My Gal) | Raoul Walsh (1932)
- Zero de Conduta | Jean Vigo (1933)
- Rua 42 (42nd Street) | Lloyd Bacon (1933)
- Belezas em Revista | Lloyd Bacon (1933)
- Caçadoras de Ouro (Gold Diggers of 1933) | Mwevyn LeRoy (1933)
- Uma Loira Para Três (She Done Him Wrong) | Lowell Sherman (1933)
- Diabo a Quatro (Duck Soup) | Leo McCarey (1933)
- Rainha Christina (Queen Christina) | Rouben Mamoulian (1933)
- Terra sem Pão (Las Hurdes) | Luis Bunüel (1933)
- King Kong | Merian C. Cooper e Ernst B. Schoedsack (1933)
- O Último Chá do General Yen (The Bitter Tea of General Yen) | Frank Capra (1933)
- Os Filhos do Deserto (Sons of the Desert) | William A. Seiter (1933)
- It’s a Gift | Norman Z. McLeod (1934)
- O Triunfo da Vontade (Triumph des Willens) | Leni Riefenstahl (1934)
- O Atalante (L’Atalante) | Jean Vigo (1934)
- O Gato Preto (The Black Cat) | Edgar G. Ulmer (1934)
- O Juiz Priest (Judge Priest) | John Ford (1934)
- Aconteceu Naquela Noite (It Happened One Night) | Frank Capra (1934)
- A Ceia dos Acusados (The Thin Man) | W. S. Van Dyke (1934)
- Capitão Blood (Captain Blood) | Michael Curtiz (1935)
- O Grande Motim (Mutiny on the Bounty) | Frank Lloyd (1935)
- Uma Noite na Ópera (A Night at the Opera) | Sam Wood (1935)
- Os 39 Degraus (The 39 Steps) | Alfred Hitchcock (1935)
- A Noiva de Frankenstein (Bride of Frankenstein) | James Whale (1935)
- O Picolino (Top Hat) | Mark Sandrich (1935)
- Um Dia no Campo (Une Partie de Campagne) | Jean Renoir (1936)
- Tempos Modernos (Modern Times) | Charles Chaplin (1936)
- Ritmo Louco (Swing Time) | George Stevens (1936)
- Irene, a Teimosa (My Man Godfrey) | Gregory La Cava (1936)
- O Galante Mr. Deeds (Mr. Deeds Goes to Town) | Frank Capra (1936)
- A Dama das Camélias (Camille) | George Cukor (1936)
- Sabotagem | Aldreh Hitchcock (1936)
- Fogo de Outono (Dodsworth) | William Wyler (1936)
- Daqui a Cem Anos (Things to Come) | William Cameron Menzies (1936)
- A História de um Trapaceiro (Le Roman d’Un Tricheur) | Sacha Guitry (1936)
- Marujo Intrépido (Captains Courageous) | Victor Fkeming (1937)
- Canção da Noite (Ye Ban Ge Sheng) | Ma-Xu Weibang (1937)
- A Grande Ilusão (La Grande Illusion) | Jean Renoir (1937)
- Stella Dallas, Mãe Redentora (Stella Dallas) | King Vidor (1937)
- A Vida de Émile Zola (The Life of Emile Zola) | William Dieterie (1937)
- A Cruz dos Anos (Make Way for Tomorrow) | Leo McCarey (1937)
- Branca de Neve e os Sete Anões (Snow White and the Seven Dwarves) | Produção: Walt Disney (1937)
- Cupido É Moleque Teimoso (The Awful Truth) | Leo McCarey (1937)
- O Demônio da Argélia (Pépé Le Moko) | Julien Duvivier (1937)
- Jezebel | William Wyler (1938)
- As Aventuras de Robin Hood (The Adventures of Robin Hood) | Michael Curtis e William Keighley (1938)
- Anjos de Cara Suja | Michael Curtiz (1938)
- Olympia: Olympia Parte 1 Ídolos do Estádio, Olympia Parte 2 Vencedores Olímpicos (Olympia: Olympia 1. Teil Fest Der Völker, Olympia 2. Teil Fest der Schönheit) | Leni Rienfenstahl (1938)
- A Mulher do Padeiro | Marcel Pagnol (1938)
- Levada da Breca (Bringing Up Baby) | Howard Hawks (1938)
- No Tempo das Diligências (Stagecoach) | John Ford (1939)
- Crisântemos Tardios | Kenji Mizoguchi (1939)
- Sangue de Artista (Babes in Arms) | Busby Berkely (1939)
- A Mulher Faz o Homem (Mr. Smith Goes to Washington) | Frank Capra (1939)
- O Mágico de Oz (The Wizard of Oz) | Victor Fleming (1939)
- Atire a Primeira Pedra |George Marshall (1939)
- Paraíso Infernal (Only Angels Have Wings) | Howard Hawks (1939)
- E o Vento Levou (Gone With the Wind) | Victor Fleming e George Cukor (1939)
- Trágico Amanhecer (Le Jour Se Léve) | Marcel Carné (1939)
- Gunga Din | George Stevens (1939)
- Ninotchka | Ernst Lubitsch (1939)
- A Regra do Jogo (La Règle du Jeu) | Jean Renoir (1939)
- O Morro dos Ventos Uivantes (Wuthering Heights) | William Wyler (1939)
- Jejum de Amor (His Girl Friday) | Howard Hawks (1940)
- Rebecca, a Mulher Inesquecível (Rebecca) | Alfred Hitchcock (1940)
- Fantasia | Produção: Wlat Disney e Ben Sharpsteen (1940)
- Núpcias de Escândalo (The Philadelphia Story) | George Cukor (1940)
- As Vinhas da Ira (The Grapes of Wrath) | John Ford (1940)
- A Vida É uma Dança (Dance, Girl, Dance) | Produção: Harry E, Edington (1940)
- Pinóquio (Pinocchio) | Hamilton Luske e Ben Sharpensteen (1940)
- Tempestades D’Alma (The Mortal Storm) | Frank Borzage (1940)
- O Guarda (The Bank Dick) | Edward F. Cline (1940)
- Cidadão Kane (Citizen Kane) | Orson Weles (1941)
- As Três Noite de Eva | Preston Sturges (1941)
- O Lobisomem (The Wolf Man) | George Waggner (1941)
- O Falcão Maltês |John Huston (1941)
- Sargento York (Sergeant York) | Howard Hawks (1941)
- Dumbo | Ben Sharpsteen (1941)
- O Último Refúgio (High Sierra) | Raoul Walsh (1941)
- Contrastes Humanos (Sullivan’s Travels) | Preston Sturges (1941)
- Como Era Verde Meu Vale | John Ford (1941)
- Mulher de Verdade (The Palm Beach Story) | Preston Sturges (1942)
- A Estranha Passageira (Now, Voyager) | Irving Rapper (1942)
- Casablanca | Miachel Curtiz (1942)
- Ser ou não Ser (To Be or Not to Be) | Ernst Lubitsch (1942)
- A Marca da Pantera (Cat People) | Jacques Tourneur (1942)
- Soberba | Orson Welles e Fred Fleck (1942)
- A Canção da Vitória (Yankee Doodle Dandy) | Michael Curtiz (1942)
- Meshes of the Afternoon | Maya Deren e Alexander Hammid (1943)
- Fires Were Started | Humphrey Jennings (1943)
- The Man in Grey | Leslie Arliss (1943)
- Coronel Blimp: Vida e Morte (The Life and Death of Colonel Blimp) | Michael Powell e Emeric Pressburger (1943)
- A Morta-Viva (I Walked with a Zombie) | Jacques Tourneur (1943)
- A Sétima Vítima (The Seventh Victim) | Mark Robson (1943)
- Consciências Mortas (The Ox-Bow Incident) | William A. Wellman (1943)
- A Sombra de uma dúvida (Shadow of a Doubt) | Alfred Hitchcock (1943)
- Obsessão | Luchino Visconti (1943)
- Agora Seremos Felizes (Meet Me in St. Louis) | Vincente Minnelli (1944)
- Uma Aventura na Martinica (To Have and Have Not) | Howard Hwaks (1944)
- Laura | Otto Preminger e Rouben Mamoulian (1944)
- À Meia-Luz (Gaslight) | George Cukor (1944)
- Henrique V (Henry V) | Laurence Olivier (1944)
- Ivan, o Terrível: Partes 1 e 2 (Ivan Groznyj I i II) | Sergei M. Elsentein (1944)
- Pacto de Sangue (Double Indemnity) | Billy Wilder (1944)
- Até a Vista, Querida | Edward Dmytryk (1944)
- A Batalha de San Pietro (The Battle of San Pietro) | John Huston (1945)
- Quando Fala o Coração (Spellbound) | Alfred Hitchcok _(1945)-
- Alma em Suplício (Mildred Pierce) | Michael Curtiz (1945)
- O Boulevard do Crime (Les Enfants du Paradis) | Marcel Carné (1945)
- Roma, Cidade Aberta (Roma, Città Aperta) | Roberto Rossellini (1945)
- Farrapo Humano (The Lost Weekend) | Billy Wilder (1945)
- Curva do Destino (Detour) | Edgar G. Ulmer (1945)
- Sei Onde Fica o Paraíso (I Know Where I’m Going!) | Michael Powell e Emeric Pressburger (1945)
- Desencanto (Brief Encounter) | David Lean (1946)
- Os Melhores Anos de Nossas Vidas (The Best Years of Our Lives) | William Wyler (1946)
- Paisá (Paisà) | Roberto Rossellini (1946)
- O Destino Bate à Sua Porta (The Postman Always Rings Twice) | Tay Garnett (1946)
- Paixão de Fortes (My Darling Clementine) | John Ford (1946)
- O Estranho (The Stranger) | Orson Welles (1946)
- A Bela e a Fera (La Belle et la Bête)__ | Jean Cocteau (1946)
- À Beira do Abismo (The Big Sleep) | Howard Hawks (1946)
- Os Assassinos | Robert Siodmak (1946)
- Neste Mundo e no Outro (A Matter of Life and Death) | Michael Powell e Emeric Pressburger (1946)
- Grandes Esperanças (Great Expectations) | David Lean (1946)
- Interlúdio (Notorious) | Alfred Hitchcock (1946)
- Narciso Negro (Black Narcissus) | Michael Powell e Emeric Pressburger (1946)
- A Felicidade não se Compra (It’s a Wonderful Life) |Frank Capra (1946)
- Gilda | Charles Vidor (1946)
- Monsieur Verdoux | Charles Chaplin (1947)
- Fuga do Passado (Out of the Past) | Jacques Tourneur (1947)
- O Fantasma Apaixonado (The Ghost and Mrs. Muir) | Joseph L. Mankiewicz (1947)
- O Condenado (Odd Man Out) | Carol Reed (1947)
- Ladrões de Bicicletas | Vittorio De Sicca (1948)
- Carta de uma Desconhecida (Letter from an Unknown Woman) | Max Ophüls (1948)
- O Segredo Atrás da Porta (Secret Beyond the Door) | Fritz Lang (1948)
- A Força do Mal (Force of Evil) | Abraham Polonsky (1948)
- Primavera Numa Pequena Cidade (Xiao Cheng Zhi Chun) | Fei Mu (1948)
- Rio Vermelho (Red River) | Howard Hawks e Arthur Rosson (1948)
- Festim Diabólico (Rope) | Alfred Hitchcock (1948)
- Na Cova da Serpente (The Snake Pit) | Anatole Litvak (1948)
- A Dama de Shangai (The Lady from Shanghai) | Orson Welles (1947)
- O Valente Treme-Treme (The Paleface) | Norman Z. McLeod (1948)
- Os Sapatinhos Vermelhos (The Red Shoes) | Michael Powell e Emeric Pressburger (1948)
- O Tesouro de Sierra Madre | John Huston (1948)
- A História de Lousiana (Louisiana Story) | Robert J. Flaherty (1948)
- Tarde Demais (The Heiress) | William Wyler (1949)
- As Oito Vítimas (Kind Hearts and Coronets) | Robert Hamer (1949)
- Mortalmente Perigosa (Gun Crazy/Deadly is The Female) | Joseph H. Lewis (1949)
- A Costela de Adão (Adam’s Rib) | George Cukor (1949)
- Alegrias a Granel (Whisky Galore!) | Alexander Mackendrick (1949)
- Fúria Sanguinária (White Heat) | Raoul Walsh (1949)
- Na Teia do Destino (The Reckless Moment) | Max Ophüls (1949)
- O Terceiro Homem (The Third Man) | Carol Reed (1949)
- Um Dia em Nova York (On the Town) | Stanley Donen e Gene Kelly (1949)
- Orfeu (Orphée) | Jean Cocteau (1950)
- O Segredo das Jóias (The Asphalt Jungle) | John Huston (1950)
- Rashomon | Akira Kurosawa (1950)
- Winchester ’73 | Anthony Mann (1950)
- Rio Grande | John Ford (1950)
- A Malvada (All About Eve) | Joseph L. Mankiewicz (1950)
- Crepúsculo dos Deuses (Sunset Boulevard) | Billy Wilder (1950)
- Os Esquecidos (Los Olvidados) | Luis Bunüel (1950)
- No Silêncio da Noite (In a Lonely Place) | Nicholas Ray (1950)
- A Montanha dos Sete Abutres (The Big Carnival) | Billy Wilder (1951)
- Uma Rua Chamada Pecado (A Streetcar Named Desire) | Elia Kazan (1951)
- Pacto Sinistro (Strangers on a Train) | Alfred Hitchcock (1951)
- O Mistério da Torre (The Lavender Hill Mob) | Charles Crichton (1951)
- Os Amores de Pandora (Pandora and the Flying Dutchman) | Albert Lewin (1951)
- Uma Aventura na África (The African Queen) | John Huston (1951)
- Diário de um Padre | Robert Bresson (1951)
- Sinfonia de Paris (An American in Paris) | Vincente Minnelli (1951)
- Um Lugar ao Sol (A Place in the Sun) | George Stevens (1951)
- O Dia em Que a Terra Parou (The Day the Earth Stood Still) | Robert Wise (1951)
- Depois do Vendaval (The Quiet Man) | John Ford (1952)
- Brinquedo Proibido (Jeux Interdits) | René Clément (1952)
- Alma em Pânico (Angel Face) | Otto Preminger (1952)
- Cantando na Chuva (Singin’ in the Rain) | Stanley Donen e Gene Kelly (1952)
- Viver (Ikiru) | Akira Kurosawa (1952)
- Europa ’51 | Roberto Rossellini (1952)
- Assim Estava Escrito (The Bad and the Beautiful) | Vincente Minneli (1952)
- O Rio da Aventura (The Big Sky) | Howard Hawks (1952)
- Matar ou Morrer (High Noon) | Fred Zinnemann (1952)
- Umberto D | Vittorio de Sica (1952)
- A Carruagem de Ouro (Le Carrosse d’Or) | Jean Renoir (1953)
- O Bígamo (The Bigamist) | Ida Lupino (1953)
- A Roda da Fortuna (The Band Wagon) | Vincente Minnelli (1953)
- Desejos Proibidos (Madame De…) | Max Ophüls (1953)
- A um Passo da Eternidade (From Here to Eternity) | Fred Zinnemann (1953)
- Era uma Vez em Tóquio (Tokyo Story) | Yasujiro Ozu (1953)
- A Princesa e o Plebeu (Roman Holiday) | William Wyler (1953)
- O Salário do Medo (Le Salaire de la Peur) | Henri-GeorgesClouzot (1953)
- O Preço de um Homem (The Naked Spur) | Anthony Mann (1953)
- Anjo do Mal (Pickup on South Street) | Samuel Fuller (1953)
- Os Homens Preferem as Loiras (Gentlemen Prefer Blondes) | Howard Hawks (1953)
- Os Corruptos (The Big Heat) | Fritz Lang (1953)
- As Férias do Sr. Hulot (Les Vacances de M. Hulot) | Jacques Tati (1953)
- Romance na Itália (Viaggio in Italia) | Roberto Rossellini (1953)
- Contos da Lua Vaga (Ugetsu Monogatari) | Kenji Mizoguchi (1953)
- Os Brutos Também Amam (Shane) | George Stevens (1953)
- O Diabo Riu por Último | John Huston (1953)
- Johnny Guitar | Nicholas Ray (1954)
- Sindicato de Ladrões (On the Waterfront) | Ella Kazan (1954)
- Sete Noivas para Sete Irmãos (Seven Brides for Seven Brothers) | Stanley Donen (1954)
- As Diabólicas (Les Diaboliques) | Henri-Georges Clouzot (1954)
- A Revolução dos Bichos (Animal Farm)__ | Joy Batchelor e John Halas (1954)
- Janela Indiscreta (Rear Window) | Alfred Hitchcock (1954)
- Nasce uma Estrela (A Star is Born) | George Cukor (1954)
- A Condessa Descalça (The Barefoot Contessa) | Joseph L. Mankiewicz (1954)
- A Estrada da Vida (La Strada) | Federico Fellini (1954)
- Os Sete Samurais (Shichinin No Samurai) | Akira Kurosawa (1954)
- Sedução da Carne (Senso) | Luchino Visconti (1954)
- Homens Indomáveis (Silver Lode) | Allan Dwan (1954)
- Carmen Jones | Otto Preminger (1954)
- O Intendente Sanshô (Sanshô Dayû) | Kenji Mizoguchi (1954)
- O Sal da Terra (Salt of the Earth) | Herbert J. Biberman (1954)
- Artistas e Modelos (Artists and Models) | Frank Tashlin (1955)
- Eles e Elas (Guys and Dolls) | Joseph L. Mankiewicz (1955)
- A Canção da Estrada (Pather Panchali) | Satyajit Ray (1955)
- Conspiração do Silêncio (Bad Day at Black Rock) | John Sturges (1955)
- Os Mestres Loucos (Le Maîtres Fous) | Jean Rouch (1955)
- Hill 24 Doesn’t Answer | Thorold Dickinson (1955)
- O Quinteto da Morte (The Ladykillers) | Alexander Mackendrick (1955)
- Marty | Delbert Mann (1955)
- A Palavra (Ordet) | Carl Theodor Dreyer (1955)
- Bob, o Jogador (Bob le Flambeur) | Jean-Pierre Melville (1955)
- A Morte num Beijo (Kiss Me Deadly) | Robert Aldrich (1955)
- Um Certo Capitão Lockhart (The Man From Laramie) | Anthony Mann (1955)
- Juventude Transviada (Rebel Without a Cause) | Nicholas Ray (1955)
- Cidade do Vício (The Phenix City Story) | Phil Karlson (1955)
- Sorrisos de uma Noite de Amor (Sommarnattens Leende) | Ingmar Bergman (1955)
- Noite e Neblina (Nuit et Brouillard) | Alain Resnais (1955)
- O Mensageiro do Diabo (The Night of the Hunter) | Charles Laughton (1955)
- Lola Montes (Lola Montès) | Max Ophüls (1955)
- Planeta Proibido (Forbidden Planet) | Fred M. Wilcox (1956)
- A Harpa da Birmânia (Biruma no Tategoto) | Kon Ichikawa (1956)
- Rastros de Ódio (The Searchers) | John Ford (1956)
- Um Condenado à Morte Escapou (Un Condamné À Mort S’est Échappé Ou Le Vent Souffle Où Il Veut) | Robert Bresson (1956)
- Palavras ao Vento (Written on the Wind) | Douglas Sirk (1956)
- O Homem Que Sabia Demais (The Man Who Knew Too Much) | Produção: Herbert Coleman (1956)
- Assim Caminha a Humanidade (Giant) | George Stevens (1956)
- Tudo o Que o Céu Permite (All That Heaven Allows) | Douglas Sirk (1956)
- Vampiros de Almas (Invasion of the Body Snatchers) | Don Siegel (1956)
- O Homem Errado (The Wrong Man) | Alfred Hitchcock (1956)
- Delírio de Loucura (Bigger Than Life) | Nicholas Ray (1956)
- Alta Sociedade (High Society) | Charles Walters (1956)
- Os Dez Mandamentos (The Ten Commandments) | Cecil B. DeMille (1956)
- Doze Homens e uma Sentença (12 Angry Men) | Sidney Lumet (1957)
- O Sétimo Selo (Det Sjunde Inseglet) | Ingmar Bergman (1957)
- Tarde Demais Para Esquecer (An Affair to Remember) | Leo McCarey (1957)
- Morangos Silvestres (Smultronstället) | Ingmar Bergman (1957)
- Noites de Cabíria (Le Notti di Cabiria) | Federico Fellini (1957)
- Trono Manchado de Sangue (Kumonosu Jo) | Akira Kurosawa (1957)
- O Incrível Homem Que Encolheu (The Incredible Shrinking Man) | Jack Arnold (1957)
- O Invencível (Aparajito) | Satyajit Ray (1957)
- Sem Lei, Sem Alma (Gunfight at the OK Corral) | John Sturges (1957)
- A Ponte do Rio Kwai (The Bridge on the River Kwai) | David Lean (1957)
- Mãe Índia (Bharat Mata) | Mehboob Khan (1957)
- Quando Voam as Cegonhas (Letjat Zhuravli) | Mikheil Kalatozishvili (1957)
- Glória Feita de Sangue (Paths of Glory) | Stanley Kubrick (1957)
- A Embriaguez do Sucesso (Sweet Smell of Success) | Alexander Mackendrick (1957)
- O Homem do Oeste (Man of the West) | Anthony Mann (1958)
- A Marca da Maldade (Touch of Evil) | Orson Welles (1958)
- Bab El Hadid | Youssef Chahine (1958)
- Gigi | Vincente Minneli (1958)
- Acorrentados (The Defiant Ones) | Stanley Kramer (1958)
- Um Corpo Que Cai (Vertigo) | Alfred Hitchcock (1958)
- Cinzas e Diamantes (Popiól I Diament) | Andrzej Wajda (1958)
- O Vampiro da Noite (Dracula) | Terence Fisher (1958)
- Meu Tio (Mon Oncle) | Jacques Tati (1958)
- A Sala de Música (Jalsaghar) | Satyajit Ray (1958)
- Os Incompreendidos (Les Quatre Cents Coups) | François Truffaut (1959)
- Intriga Internacional (North By Northwest) | Alfred Hitchcok (1959)
- Quanto Mais Quente Melhor (Some Like it Hot) | Billy Wilder (1959)
- Anatomia de um Crime (Anatomy of a Murder) | Otto Preminger (1959)
- Os Olhos Sem Rosto (Les Yeux Sans Visage) | Georges Franju (1959)
- O Homem Que Luta Só (Ride Lonesome) | Budd Boetticher (1959)
- Orfeu Negro | Marcel Camus (1959)
- Sombras (Shadows) | John Cassavetes (1959)
- O Mundo de Apu (Apur Sansar) | Satyajit Ray (1959)
- Hiroshima Meu Amor (Hiroshima Mon Amour) | Alain Resnais (1959)
- Ben-Hur | William Wyler (1959)
- Pickpocket: O Batedor de Carteiras (Pickpocket) | Robert Bresson (1959)
- Onde Começa o Inverno (Rio Bravo) | Howard Hawks (1959)
- Ervas Flutuantes (Ukigusa) | Yasujito Ozu (1959)
- Rocco e Seus Irmãos (Rocco E I Suoi Fratelli) | Luchino Visconti (1960)
- Acossado (A Bout de Souffle) | Jean-Luc Godard (1959)
- A um Passo da Liberdade (Le Trou) | Jacques Becker (1959)
- A Doce Vida (La Dolce Vita) | Federico Fellini (1960)
- Tudo Começou no Sábado (Saturday Night and Sunday Morning) | Karel Reisz (1960)
- Atirem no Pianista (Tirez Sur le Pianiste) | François Truffaut (1960)
- A Aventura (L’Avventura) | Michelangelo Antonioni (1960)
- A Adolescente (La Joven) | Luis Bunüel (1960)
- Meghe Dhaka Tara | Ritwik Ghatak (1960)
- Hanyeo | Kim Ki-young (1960)
- Psicose (Psycho) | Alfred Hitchcock (1960)
- A Maldição do Demônio (La Maschera Del Demonio) | Mario Bava e Lee Kresel (1960)
- A Tortura do Medo (Peeping Tom) | Michael Powell (1960)
- Se Meu Apartamento Falasse (The Apartment) | Billy Wilder (1960)
- Spartacus | Stanley Kubrick (1960)
- Clamor do Sexo (Splendor in the Grass) | Ella Kazan (1961)
- O Ano Passado em Marienbad (L’Année Dernière à Marienbad) | Alain Resnais (1961)
- La Jetée | Chris Marker (1961)
- A Face Oculta (One-Eyed Jacks) | Marlon Brando (1961)
- Lola, a Flor Proibida (Lola) | Jacques Deny (1961)
- Bonequinha de Luxo (Breakfast at Tiffany’s) | Blake Edwards (1961)
- A Noite (La Notte) | Michelangelo Antonioni (1961)
- Desafio à Corrupção (The Hustler) | Robert Rossen (1961)
- Amor Sublime Amor (West Side Story) | Jerome Robbins e Robert Wise (1961)
- Viridiana | Luis Bunüel (1961)
- O Terror da Mulheres (The Ladies Man) | Jerry Lewis (1961)
- Através do Espelho (Såsom I En Spegel) |Ingmar Bergman (1961)
- Crônica de um Verão (Chronique d’Un Été) | Edgar Morin e Jean Rouch (1961)
- Jules e Jim: Uma Mulher Para Dois (Jules et Jim) | François Truffaut (1962)
- Mundo Cão (Mondo Cane) | Paolo Cavara, Gualtiero Jacopetti e Franco E. Prosperi (1962)
- Cléo De 5 às 7 (Cléo De 5 à 7) | Agnès Varda (1962)
- Dog Star Man | Stan Brakhage (1962)
- A Rotina Tem Seu Encanto (Sanman no Aji) | Yasujiro Ozu (1962)
- O Eclipse (L’Eclisse) | Michelangelo Antonioni (1962)
- Lawrence da Arábia (Lawrence of Arabia) | David Lean (1962)
- O Sol é Para Todos (To Kill a Mockingbird) | Robert Mulligan (1962)
- Sob o Domínio do Mal (The Manchurian Candidate) | John Frankenheimer (1962)
- Lolita | Stanley Kubrick (1962)
- O Pagador de Promessas | Anselmo Duarte (1962)
- O Homem Que Matou o Facínora (The Man Who Shot Liberty Valance) | John Ford (1962)
- O Que Terá Acontecido a Baby Jane? (What Ever Happened to Baby Jane?) | Robert Aldrich (1962)
- Luz de Inverno (Nattvardsgästerna) | Ingmar Bergman (1963)
- Viver a Vida (Vivre Sa Vie: Film en Douze Tableaux) | Jean-Luc Godard (1962)
- Heaven and Earth Magic | Harry Smith (1962)
- Os Pássaros (The Birds) | Alfred Hitchcock (1963)
- O Professor Aloprado (The Nutty Professor) | Jerry Lewis (1963)
- Blonde Cobra | Ken Jacobs (1963)
- The Cool World | Shirley Clarke (1963)
- Fellini 8 1/2 (8 1/2_) | Federico Fellini (1963)
- A Passageira (Pasazerka) | Witold Lesiewicz e Posmysz-Plasecka (1963)
- O Desprezo (Le Mépris) | Jean-Luc Godard (1963)
- O Indomável (Hud) | Martin Ritt (1963)
- Criaturas Flamejantes (Flaming Creatures) | Jack Smith (1963)
- Fugindo do Inferno (The Great Escape) | John Sturges (1963)
- Paixões Que Alucinam (Shock Corridor) | Samuel Fuller (1963)
- O Leopardo (Il Gattopardo) | Luchino Visconti (1963)
- Vidas Secas | Nelson Pereira dos Santos (1963)
- Méditerranée | Jean-Daniel Pollet e Barbet Schroeder (1963)
- Khaneh Siah Ast | Forugh Farrokhzad (1963)
- Desafio do Além (The Haunting) | Robert Wise (1963)
- A Vingança do Ator (Yukinojo Henge) | Kon Ichikawa (1963)
- O Criado (The Servant) | Joseph Losey (1963)
- 007 Contra Goldfinger (Goldfinger) | Guy Hamilton (1964)
- Scorpio Rising | Kenneth Anger (1964)
- Os Guarda-Chuvas do Amor (Les Parapluies de Cherbourg) | Jacques Demy (1964)
- Marnie, Confissões de Uma Ladra (Marnie) | Alfred Hitchcock (1964)
- Minha Bela Dama (My Fair Lady) | George Cukor (1964)
- A Mulher de Areia (Suna no Onna) | Hiroshi Teshigahara (1964)
- Dr. Fantástico ou Como Aprendi a Parar de Me Preocupar e Amar a Bomba (Dr. Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb) | Stanley Kubrick (1964)
- Os Reis do IÊ IÊ IÊ (A Hard Day’s Night) | Richard Lester (1964)
- O Deserto Vermelho (Il Deserto Rosso) | Michelangelo Antonioni (1964)
- Os Cavalos de Fogo (Tini Zabutykh Predkiv) | Sergei Paradjanov (1964)
- A Máscara Mortal (The Masque of the Red Death) | Roger Corman (1964)
- Antes da Revolução (Prima Della Rivoluzione) | Bernardo Bertolucci (1964)
- Gertrud | Carl Theodor Dreyer (1964)
- O Evangelho Segundo São Mateus (Il Vangelo Secondo Matteo) | Pier Paolo Pasolini (1964)
- Deus E O Diabo Na Terra Do Sol | Glauber Rocha (1964)
- Onibaba: A Mulher Demônio (Onibaba) | Kaneto Sjindô (1964)
- Vinyl | Andy Warhol (1965)
- A Loja da Rua Principal (Obchod Na Korze) | Jân Kadár e Elmar Klos (1965)
- Doutor Jivago (Doctor Zhivago) | David Lean (1965)
- The War Game | Peter Warkins (1965)
- A Hora e a Vez de Augusto Matraga | Roberto Santos (1965)
- A Batalha da Argélia (La Battaglia di Algeri) | Gillo Pontecorvo (1965)
- A Noviça Rebelde (The Sound of Music) | Robert Wise (1965)
- O Manuscrito de Saragoça (Rekopis Znaleziony W Saragossie) | Wojciech Has (1965)
- Alphaville (Alphaville, Une Étrange Aventure de Lemmy Caution) | Jean-Luc Godard (1965)
- Baladas à Meia-Noite (Campanadas a Medianoche) | Orson Welles (1965)
- Repulsa ao Sexo (Repulsion) | Roman Polanski (1965)
- Julieta dos Espíritos (Giulietta Degli Spiriti) | Federico Fellini (1965)
- O Demônio das Onze Horas (Pierrot Le Fou) | Jean Luc-Godard (1965)
- Faster, Pussycat! Kill! Kill! | Russ Meyer (1965)
- Subarnarekha | Ritwik Ghatak (1965)
- O Homem da Cabeça Raspada (De Man Die Zijn Haar Kort Liet Knippen) | André Delvaux (1965)
- Hold Me While I’m Naked | George Kuchar (1966)
- Blow Up: Depois Daquele Beijo (Blow Up) | Michelangelo Antonioni (1966)
- Três Homens em Conflito (Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo) | Sergio leone (1966)
- As Pequenas Margaridas (Sedmikrasky) | Vera Chytilová (1966)
- Da Zui Xia | King Hu (1966)
- O Segundo Rosto (Seconds) | JohnFrankenheimer (1966)
- No Calor da Noite (In the Heat of the Night) | Norman Jewison (1967)
- Quem Tem Medo de Virginia Woolf? (Who’s Afraid of Virginia Woolf?) | Mike Nichols (1966)
- Persona | Ingmar Bergman (1966)
- Masculino-Feminino (Masculin, Féminin) | Jean-Luc Godard (1966)
- A Grande Testemunha (Au Hasard Balthazar) | Robert Bresson (1966)
- Duas ou Três Coisas Que Eu Sei Dela (2 ou 3 Choses Que Je Sais D’Elle) | Jean-Luc Godard (1967)
- A Primeira Noite de um Homem (The Graduate) | Mike Nichols (1967)
- Playtime | Jacques Tati (1967)
- Report | Bruce Conner (1967)
- Hombre | Martin Ritt (1967)
- A Bela da Tarde (Belle de Jour) | Luis Bunüel (1967)
- Duas Garotas Românticas (Les Demoiselles de Rochefort) | Jacques Demy e Agnès Varda (1967)
- Week-End à Francesa (Week-End) | Jean-Luc Godard (1967)
- O Samurai (Le Samourai) | Jean-Pierre Melville (1967)
- Rebeldia Indomável (Cool Hand Luke) | Stuart Rosenberg (1967)
- À Queima Roupa (Point Blank) | John Boorman (1967)
- Wavelength | Michael Snow (1967)
- Bonnie e Clyde: Uma Rajada de Balas (Bonnie and Clyde) | Arthur Penn (1967)
- Csillagosok, Katonák | Miklós Jancsó (1967)
- Marketa Lazarová | Frantisek Vlácil (1967)
- Mogli: O Menino Lobo (The Jungle Book) | Wolfgang Reitherman (1967)
- O Baile dos Bombeiros (Horí, Má Panenko) | Milos Forman (1967)
- Terra Em Transe | Glauber Rocha (1967)
- Trens Estreitamente Vigiados (Ostre Sledované Vlaky) | Jirí Menzel (1967)
- Vij, O Espírito do Mal (Vij) | Georgi Kropachyov e Konstantin Yershov (1967)
- A Vaca (Gaav) | Dariush Mehrjui (1968)
- Era uma Vez no Oeste (C’era una Volta il West) | Sergio Leone (1968)
- O Planeta dos Macacos (Planet of the Apes) | Franklin J. Schaffner (1968)
- Faces | John Cassavetes (1968)
- O Bebê de Rosemary (Rosemary’s Baby) | Roman Polanski (1968)
- Se… (If…) | Lindsay Anderson (1968)
- Memórias do Subdesenvolvimento (Memorias del Subdesarrollo) | Tomás Gutiérrez Alea (1968)
- Primavera Para Hitler (The Producers) | Mel Brooks (1968)
- O Bandido da Luz Vermelha | Rogério Sganzeria (1968)
- Vergonha (Skammen) | Ingmar Bergamn (1968)
- 2001, Uma Odisséia no Espaço (2001: A Space Odyssey) | Stanley Kubrick (1968)
- A Hora do Lobo (Vargtimmen) | Ingmar Bergman (1968)
- Na Mira da Morte (Targets) | Peter Bogdanovich (1968)
- A Noite dos Mortos Vivos (Night of the Living Dead) | George A. Romero (1968)
- High School | Frederick Wiseman (1969)
- Hsia Nu | King Hu (1969)
- Butch Cassidy (Butch Cassidy and the Sundance Kid) | George Roy Hill (1969)
- Perdidos na Noite | John Schlesinger (1969)
- Satyricon | Federico Fellini (1969)
- Z | Costa-Gravas (1969)
- O Conformista (Il Conformista) | Bernardo Bertoluci (1969)
- Sem Destino (Easy Rider) | Dennis Hoper (1969)
- Minha Noite Com Ela (Ma Nuit Chez Maud) | Eric Rohmer (1969)
- Lucía | Humberto Solás (1969)
- In the Year of the Pig | Emile de Antonio (1969)
- Meu Ódio Será Tua Herança (The Wild Bunch) | Sam Peckinpah (1969)
- Andrei Rublev (Andrei Rublyov) | Andrei Tarkovsky (1969)
- Macunaíma | Joaquim Pedro de Andrade (1969)
- A Cor da Romã | Sergei Parajanov e Sergei Yutkevich (1969)
- Kes | Ken Loach (1969)
- Tristana, Uma Paixão Mórbida(Tristana) | Luis Bunüel (1970)
- Cada um Vive Como Quer (Five Easy Pieces) | Bob Rafelson (1970)
- El Topo | Alejandro Jodorowsky (1970)
- Woodstock, Onde Tudo Começou (Woodstock) | Michael Wadleigh (1970)
- Ato Final (Deep End) | Jerzy Skolimowski (1970)
- A Estratégia da Aranha (La Strategia del Ragno) | Bernardo Bertoluci (1970)
- Pequeno Grande Homem (Little Big Man) | Arthuer Penn (1970)
- Orelha (Ucho) | Karel Kachyna (1970)
- Patton: Rebelde ou Herói? (Patton) | Franklin J. Schaffner (1970)
- M*A*S*H | Robert Altman (1970)
- Performance | Donald Cammell e Nicolas Roeg (1970)
- Gimme Shelter | Albert Maysles, David Maysles e Charlotte Zwerin (1970)
- Zabriskie Point | Michelangelo Antonioni (1970)
- O Pássaro das Plumas de Cristal (L’uccello Dalle Piume di Cristallo) | Dario Argento (1970)
- O Jardim dos Finzi-Contini (Il Giardino Dei Finzi-Contini) | Vittorio De Sica (1970)
- Wanda | Barbara Loden (1971)
- W.R.: Misterije Organizma | Dusan Makavejev (1971)
- Laranja Mecânica (A Clockwork Orange) | Stanley Kubrick (1971)
- Le Chagrin Et La Pitié | Marcel Ophüls (1971)
- A Fantástica Fábrica de Chocolate | Mel Stuart (1971)
- Jogos e Trapaças: Quando os Homens são Homens (McCabe and Mrs. Miller) | Robert Altman (1971)
- A Longa Caminhada (Walkabout) | Nicolas Roeg (1971)
- Klute, O Passado Condena (Klute) | Alan J. Pakula (1971)
- Ensina-me a Viver (Harold and Maude) | Hal Ashby (1971)
- Salmo Vermelho (Még Kér a Nép) | Miklós Jancsó (1971)
- Carter, O Vingador(Get Carter) | Mike Hodges (1971)
- Operação França (The French Connection) | William Friedkin (1971)
- Shaft | Gordon Parks (1971)
- Perseguidor Implacável (Dirty Harry) | Don Siegel (1971)
- O Sopro no Coração (Le Souffle Au Coeur) | Louis Malle (1971)
- Sweet Sweetback’s Baadasssss Song | Melvin Van Peebles (1971)
- A Última Sessão de Cinema (The Last Picture Show) | Peter Bogdanovich (1971)
- Sob o Domínio do Medo (Straw Dogs) | Sam Peckinpah (1971)
- Corrida Sem Fim (Two-Lane Blacktop) | Monte Hellman (1971)
- O Rapaz Que Partia Corações | Elaine May (1972)
- Aguirre, A Cólera dos Deuses (Aguirre, Der Zorn Gottes) | Werner Herzog (1972)
- Cabaret | Bob Fosse (1972)
- O Último Tango em Paris (Ultimo Tango a Parigi) | Bernardo Bertolucci (1972)
- O Estranho Sem Nome (High Plains Drifter) | Clint Eastwood (1972)
- Jogo Mortal (Sleuth) | Joseph L. Mankiewicz (1972)
- Amargo Pesadelo (Deliverance) | John Boorman (1972)
- Solaris (Solyaris) | Andrei Tarkovsky (1972)
- O Poderoso Chefão (The Godfather) | Francis Ford Coppola (1972)
- Gritos e Sussuros (Viskingar Och Rop) | Ingmar Bergman (1972)
- Cidade das Ilusões (Fat City) | John Huston (1972)
- O Discreto Charme da Burguesia (Le Charme Discret de la Bourgeoisie) | Luis Bunüel (1972)
- As Lágrimas Amargas de Petra Von Kant | Rainer Werner Fassbinder (1972)
- Frenesi (Frenzy) | Alfred Hitchcock (1972)
- Pink Flamingos | John Waters (1972)
- Superfly | Gordon Parks Jr. (1972)
- Golpe de Mestre (The Sting) | George Roy Hill (1973)
- A Mãe e a Puta (La Maman et la Putain) | Jean Eustache (1973)
- Terra de Ninguém (Badlands) | Terrence Malick (1973)
- Loucuras de Verão (American Graffiti) | George Luca (1973)
- Papillon | Franklin J. Schaffner (1973)
- Operação Dragão (Enter the Dragon) | Robert Clouse (1973)
- Caminhos Perigosos (Mean Streets) | Martin Scorsese (1973)
- O Perigoso Adeus (The Long Goodbye) | Robert Altman (1973)
- O Homem de Palha (The Wicker Man) | Robin Hardy (1973)
- A Noite Americana (La Nuit Américaine) | François Truffaut (1973)
- Inverno de Sangue em Veneza (Don’t Look Now) | Nicolas Roeg (1973)
- O Dorminhoco (Sleeper) | Woody Allen (1973)
- Serpico | Sidney Lumet (1973)
- O Exorcista (The Exorcist) | William Friekin (1973)
- Louca Paixão (Turks Fruit) | Paul Verhoeven (1973)
- O Espírito da Colmeia (El Espíritu de la Colmena) | Victor Erice (1973)
- O Planeta Selvagem (La Planète Sauvage) | René Laloux (1973)
- Amarcord | Federico Fellini (1973)
- Querem Meu Sangue | Perry Henzell (1973)
- Pat Garrett e Billy The Kid | Sam Peckinpah (1973)
- Dersu Uzala | Akira Kurosawa (1974)
- A Conversação (The Conversation) | Francis Ford Coppola (1974)
- O Massacre da Serra Elétrica (The Texas Chain Saw Massacre) | Tobe Hooper (1974)
- O Espelho (Zerkalo) | Andrei Tarkovsky (1974)
- Uma Mulher Sob Influência (A Woman Under the Influence) | John Cassavetes (1974)
- Jovem Frankenstein | Mel Brooks (1974)
- Chinatown | Roman Polanski (1974)
- Céline et Julie Vont en Bateau | Jacques Rivette (1974)
- Banzé no Oeste | Mel Brooks (1974)
- O Poderoso Chefão 2 (The Godfather: Part II) | Francis Ford Coppola (1974)
- O Medo Devora a Alma (Angst Essen Seele Auf) | Rainer Werner Fassbinder (1974)
- Traga-me a Cabeça de Alfrdo Garcia (Bring Me the Head of Alfredo Garcia) | Sam Peckinpah (1974)
- Um Dia de Cão (Dog Day Afternoon) | Sidney Lumet (1975)
- Um Estranho no Ninho (One Flew Over the Cuckoo’s Nest) | Milos Forman (1975)
- Jeanne Dielman (Jeanne Dielman, 23 Quai Du Commerce, 1080 Bruxelles) | Chantal Akerman (1975)
- The Rocky Horror Picture Show (The Rocky Horror Picture Show) | Jim Sharman (1975)
- Deewaar | Yash Chopra (1975)
- Monty Python: Em Busca do Cálice Sagrado (Monty Python and the Holy Grail) | Terry Gilliam e Terry Jones (1975)
- Barry Lyndon | Stanley Kubrick (1975)
- O Direito do Mais Forte | Rainer Werner Fassbinder (1975)
- India Song | Marguerite Duras (1975)
- Piquenique na Montanha Misteriosa | Peter Weir (1975)
- Maynila: Sa Mga Kuko Ng Liwanag | Lino Brocka (1975)
- Os 120 Dias de Sodoma | Pier Paolo Pasolini (1975)
- Nashville | Robert Altman (1975)
- Cría Cuervos | Carlos Saura (1975)
- A Viagem dos Comediantes (O Thiassos) | Theo Angelopoulos (1975)
- Tubarão (Jaws) | Steven Spielberg (1975)
- A Morte de um Bookmaker Chinês (The Killing of a Chinese Bookie) | John Cassavetes (1976)
- Carrie, a Estranha (Carrie) | Brian de Palma (1976)
- Dona Flor e Seus Dois Maridos | Bruno Barreto (1976)
- Todos os Homens do Presidente (All the President’s Men) | Alan J. Pakula (1976)
- Rocky, um Lutador (Rocky) | John G. Avildsen (1976)
- Taxi Driver | Martin Scorsese (1976)
- Rede de Intrigas (Network) | Sidney Lumet (1976)
- Voskhozhdeniye | Larisa Shepitko (1976)
- O Império dos Sentidos (Ai no Corrida) | Nagisa Oshima (1976)
- 1900 (Novecento) | Bernardo Bertolucci (1976)
- O Homem Que Caiu na Terra (The Man Who Fell to Earth) | Nicolas Roeg (1976)
- Guerra nas Estrelas (Star Wars) | George Lucas (1977)
- Contatos Imediatos de Terceiro Grau (Close Encounters of the Third Kind) | Steven Spielberg (1977)
- The Last Wave | Peter Weir (1977)
- Noivo Neurótico, Noiva Nervosa (Annie Hall) | Woody Allen (1977)
- Last Chants for a Slow Dance | Jon Jost (1977)
- Stroszek | Werner Herzog (1977)
- O Homem de Mármore | Andrzej Wajda (1977)
- Os Embalos de Sábado à Noite | John Badham (1977)
- Killer of Sheep | Charles Burnett (1977)
- Eraserhead | David Lynch (1977)
- Ceddo | Ousmane Sembene (1977)
- O Amigo Americano | Wim Wenders (1977)
- Quadrilha de sádicos (The Hills Have Eyes) | Wes Craven (1977)
- Soldado de Laranja (Soldaat Van Oranje) | Paul Verhoeven (1977)
- Suspiria | Dario Argento (1977)
- O Canto de Jimmie Blacksmith (The Chant of Jimmie Blacksmith) | Fred Schepisi (1978)
- Os Cinco Venenos (Wu Du) | Chang Cheh (1978)
- A Árvore dos Tamancos | Ermanno olmi (1978)
- O Franco Atirador (The Deer Hunter) | Michael Cimino (1978)
- Grease: Nos Tempos da Brilhantina (Grease) | Randal Kleiser (1978)
- Cinzas do Paraíso (Days of Heaven) | Terrence Malick (1978)
- O Despertar dos Mortos | George A. Romero (1978)
- Shao Lin San Shi Liu Fang | Chia-Liang Liu (1978)
- Up In Smoke | Lou Adler e Tommy Chong (1978)
- Halloween: A Noite de Terror (Halloween) | John Carpenter (1978)
- O Casamento de Maria Braun (Die Ehe Der Maria Braun) | Rainer Werner Fassbinder (1979)
- Bye Bye Brasil | Cacá Diegues (1979)
- My Brilliant Career | Gillian Armstrong (1979)
- Stalker | Andrei Tarkovsky (1979)
- Alien, O Oitavo Passageiro (Alien) | Ridley Scott (1979)
- O Vencedor (Breaking Away) | Peter Yates (1979)
- O Tambor (Die Blechtrommel) | Volker Schlöndorff (1979)
- All That Jazz | Bob Fosse (1979)
- Muito Além do Jardim | Hal Ashby (1979)
- Kramer Vs. Kramer | Robert Benton (1979)
- A Vida de Brian (Life of Brian) | Terry Jones (1979)
- Apocalypse Now | Francis Fpord Coppola (1979)
- O Panaca (The Jerk) | Carl Reiner (1979)
- Muppets: O Filme (The Muppet Movie)__ | James Frawley (1979)
- Manhattan | Woody Allen (1979)
- Mad Max | George Miller (1979)
- Nosferatu: O Vampiro da Noite (Nosferatu: Phantom der Nacht) | Werner Herzog (1979)
- Gente Como a Gente | Robert Redford (1980)
- Atlantic City | Louis Malle (1980)
- O Último Metrô (Le Dernier Métro) | François Truffaut (1980)
- O Iluminado (The Shining) | Stanley Kubrick (1980)
- Guerra nas Estrelas: Episódio V O Império Contra-Ataca (Star Wars: Episode V The Empire Strikes Back) | IrvinKershner (1980)
- O Homem-Elefante | David Lynch (1980)
- Agonia e Glória (The Big Red One) | Samuel Fuller (1980)
- Loulou | Maurice Pialat (1980)
- Apertem os Cintos, O Piloto Sumiu (Airplane!) | Jim Abrahams, David Zucker e Jerry Zucker (1980)
- Touro Indomável | Martin Scorsese (1980)
- Caçadores da Arca Perdida (Raiders of the Lost Ark) | Steven Spielberg (1981)
- O Barco: Inferno em Alto-Mar (Das Boot) | Wolfgang Petersen (1981)
- Gallipoli | Peter Weir (1981)
- Carruagens de Fogo (Chariots of Fire) | Hugh Hudson (1981)
- Corpos Ardentes (Body Heat) | Lawrence Kasdan (1981)
- Reds | Warren Beatty (1981)
- Pixote | Hector Babenco (1981)
- Três Irmãos | Francesco Rosi (1981)
- O Homem de Ferro | Andrzej Wajda (1981)
- Eles Não Usam Black-Tie | Leon Hirszman (1982)
- Picardias Estudantis (Fast Times at Ridgemont High) | Amy Heckerling (1982)
- E.T.: O Extraterrestre | Steven Spielberg (1982)
- O Enigma de Outro Mundo | JohnCarpernter (1982)
- Poltergeist |Tobe Hooper (1982)
- Blade Runner, O Caçador de Andróides (Blade Runner) | Ridley Scott (1982)
- Uma Noite Alucinante: A Morte do Demônio (The Evil Dead) | Sam Raimi (1982)
- Tootsie | Sydney Pollack (1982)
- Yol | Serif Gören e Yilmaz Güney (1982)
- Quando os Jovens se Tornam Adultos (Diner) | Barry Weintraub (1982)
- Fitzcarraldo | Werner Herzog (1982)
- Gandhi | Richard Attenborough (1982)
- A Noite de São Lourenço (La Notte Di San Lorenzo) | Paolo Taviani e Vittorio Tavlani (1982)
- Uma Questão de Silêncio (De Stilte Rond Christine M.) | Marleen Gorris (1982)
- Fanny & Alexander (Fanny Och Alexander) | Ingmar Bergman (1982)
- Uma História de Natal (A Christmas Story) | Bob Clark (1983)
- El Norte | Gregory Nava (1983)
- Videodrome: A Síndrome do Vídeo (Videodrome) | David Cronenberg (1983)
- Guerra nas Estrelas: Episódio VI O Retorno de Jedi (Star Wars: Episode VI Return of the Jedi) | Richard Marquand (1983)
- O Reencontro (The Big Chill) | Lawrence Kasdan (1983)
- Sans Soleil | Chris Marker (1983)
- O Último Combate (Le Dernier Combat) | Luc Besson (1983)
- O Dinheiro (L’Argent) | Robert Bresson (1983)
- UTU | Geolf Murphy (1983)
- Laços de Ternura | James L. Brooks (1983)
- O Quarto Homem | Paul Verhoeven (1983)
- O Rei da Comédia (The King of Comedy) | Martin Scorsese (1983)
- Os Eleitos (The Right Stuff) | Philip Kaufman (1983)
- Koyaanisqatsi | Godfrey Reggio (1983)
- Era uma Vez na América | Sergio Leone (1983)
- Scarface | Brian de Palma (1983)
- A Balada de Narayama (Narayama Bushi-ko) | Shohel Imamura (1983)
- Amadeus | Milos Forman (1984)
- O Exterminador do Futuro (The Terminator) | James Cameron (1984)
- Paris, Texas | Wim Wenders (1984)
- A Hora do Pesadelo (A Nightmare on Elm Street) | Wes Craven (1984)
- This is Spinal Tap | Rob Reiner (1984)
- Cabra Marcado Para Morrer | Eduardo Coutinho (1984)
- Os Caça-Fantasmas (Ghost Busters) | Ivan Reitman (1984)
- Passagem Para a Índia (A Passage to India) | David Lean (1984)
- Estranhos no Paraíso (Stranger Than Paradise) | Jim Jarmusch (1984)
- Os Gritos do Silêncio (The Killing Fields) | Roland Joffé (1984)
- Memórias do Cárcere | Nelson pereira dos Santos (1984)
- O Clube dos Cinco (The Breakfast Club) | John Hughes (1985)
- Ran | Akira Kurosawa (1985)
- Vá e Veja (Idi I Smotri) | Elem Kilmov (1985)
- A História Oficial (La Historia Oficial) | Luís Ouenzo (1985)
- Entre Dois Amores (Out of Africa) | Sydney Pollack (1985)
- A Rosa Púrpura do Cairo | Woody Allen (1985)
- De Volta Para o Futuro (Back to the Future) | Robert Zemeckis (1985)
- Um Tempo Para Viver, Um Tempo Para Morrer | Hslao-hsien Hou (1985)
- Brasil, O Filme (Brazil) | Terry Gilliam (1985)
- O Beijo da Mulher Aranha | Hector Babenco (1985)
- Terra Tranquila (The Quiet Earth) | Geoff Murphy (1985)
- Mishima, Uma Vida em Quatro Tempos (Mishima: A Life in Four Chapters) | Paul Schrader (1985)
- A Honra do Poderoso Prizzi | John Huston (1985)
- Sem Teto Nem Lei (Sans Toit Ni Loi) | Agnès Varda (1985)
- Shoah | Claude Lanzmann (1985)
- A Cor Púrpura | Steven Spielberg (1985)
- Dragão Vermelho (Manhunter) | Michael Mann (1986)
- Conta Comigo (Stand By Me) | Bob reiner (1986)
- Veludo Azul (Blue Velvet) | David Lynch (1986)
- Hannah e Suas Irmãs (Hannah and Her Sisters) | Woody Allen (1986)
- Ela Quer Tudo (She’s Gotta Have It) | Spike Lee (1986)
- O Declínio do Império Americano (Le Déclin de L’Empire Américain) | Denys Arcand (1986)
- A Mosca (The Fly) | David Cronenberg (1986)
- Aliens: O Resgate | James Cameron (1986)
- Curtindo a Vida Adoidado (Ferris Bueller’s Day Off)| John Hudhes (1986)
- Daunbailó (Down By Law) | Jim Jarmusch (1986)
- Uma Janela Para o Amor (A Room With a View) | James Ivory (1986)
- Os Filhos do Silêncio (Children of a Lesser God) | Randa Haines (1986)
- Platoon | Oliver Stone (1986)
- Caravaggio | Derek jarman (1986)
- Tampopo: Os Brutos Também Comem Spaghetti (Tampopo) | Juzo Itami (1986)
- Do Ma Daan | Tsui Hark (1986)
- Salvador: O Martírio de um Povo (Salvador) | Oliver Stone (1986)
- Top Gun: Ases Indomáveis (Top Gun) | Tony Scott (1986)
- Sherman’s March | Ross McElwee (1986)
- Dao Ma Zei | Tian Zhuangzhuang (1986)
- A Luz (Yeelen) | Souleymane Cissé (1987)
- Asas do Desejo (Der Himmel Über Berlin) | Wim Wenders (1987)
- Projeto China 2: A Vingança | Jackie Chan (1987)
- A Festa de Babete (Babbetes Gæstebud) | Gabriel Axel (1987)
- Arizona Nunca Mais (Raising Arizona) | Joel Coen (1987)
- Nascido Para Matar | Stanley Kubrick (1987)
- Os Desajustados (Withnail and I) | Bruce Robinson (1987)
- Bom Dia, Vietnã (Good Morning, Vietnam) | Barry Levinson (1987)
- Adeus, Meninos (Au Revoir Les Enfants) | Louis Malle (1987)
- Nos Bastidores da Notícia (Broadcast News) | James L. Brooks (1987)
- Dona-de-Casa (Housekeepings) | Bill Forsyth (1987)
- A Princesa Prometida (The Princess Bride) | Bob Reiner (1987)
- Feitiço da Lua (Moonstruck) | Norman Jewison (1987)
- Os Intocáveis (The Untouchables) | (1987)
- O Sorgo Vermelho (Hong Gao Liang) | Zhang Yimou (1987)
- Os Vivos e os Mortos (The Dead) | John Huston (1987)
- Atração Fatal (Fatal Attraction) | Adrian Lyne (1987)
- Uma História Chinesa de Fantasmas (Sinnui Yauman) | Siu-Tung Ching (1987)
- Mulheres À Beira de um Ataque de Nervos (Mujeres al Borde de un Ataque de Nervios) | Pedro Almodóvar (1988)
- O Silêncio do Lago (Spoorloos) | George Sluizer (1988)
- Sorte no Amor (Bull Durham) | Ron Shelton (1988)
- Ariel | Aki Kaurismaki (1988)
- A Tênue Linha da Morte (The Thin Blue Line) | Errol Morris (1988)
- Akira | Katsuhiro Ôtomo (1988)
- Cinema Paradiso (Nuovo Cinema Paradiso) | Giuseppe Tornatore (1988)
- Hotel Terminus (Hôtel Terminus: Klaus Barbie et Son Temps) | Marcel Ophüls (1988)
- Um Peixe Chamado Wanda | Charles Crichton (1988)
- Corra Que a Polícia Vem Aí (The Naked Gun) | David Zucker (1988)
- Quero Ser Grande (Big) | Penny Marshall (1988)
- Ligações Perigosas (Dangerous Liaisons) | Stephen Frears (1988)
- O Túmulo dos Vagalumes (Hotaru no Haka) | Isao Takata (1988)
- Paisagem na Neblina (Topio Stin Omichli) | Theo Angelopoulos (1988)
- O Decálogo (Dekalog, Jeden) | Krzysztof Kieslowski (1988)
- Duro de Matar (Die Hard) | John McTiernan (1988)
- Uma História do Vento (Une Histoire de Vent) | Joris Ivens (1988)
- Uma Cilada Para Roger Rabbit (Who Framed Roger Rabbit) | Robert Zemeckis (1988)
- Rain Man | Barry Levinson (1988)
- Um Assunto de Mulheres (Une Affaire de Femmes) | Claude Chabrol (1988)
- Afogando em Números (Drowning by Numbers) | Peter Greenaway (1988)
- Ilha das Flores | Jorge Furtado (1988)
- Batman | Tim Burton (1989)
- Harry e Sally: Feitos um Para o Outro (When Harry Met Sally) | Bob reiner (1989)
- Crimes e Pecados (Crimes and Misdemeanors) | Woody Allen (1989)
- Cozinheiro, O Ladrão, Sua Mulher e O Amante (The Cook, the *Thief, His Wife & Her Lover) | Peter Greenaway (1989)
- Drugstore Cowboy | Gus Van Sant (1989)
- Meu Pé Esquerdo (My Left Foot) | Jim Sheridan (1989)
- O Matador | John Woo (1989)
- Faça a Coisa Certa (Do the Right Thing) | Spike Lee (1989)
- Roger e Eu (Roger & Me) | Michael Moore (1989)
- Tempo de Glória (Glory) | Edward Zwick (1989)
- Síndrome Astênica (Astenicheskij Sindrom) | Kira Muratova (1989)
- Sexo, Mentiras e Videotape (Sex, Lies, and Videotape) | Steven Soderbergh (1989)
- Digam o Que Quiserem (Say Anything) | Cameron Crowe (1989)
- A Incrível Verdade (The Unbelievable Truth) | Hal Hartley (1989)
- A Cidade das Tristezas (Beiqing Chengshi) | Hsiao-hsien Hou (1989)
- S’en Fout La Mort | Claire Denis (1990)
- Reverso da Fortuna (Reversal of Fortune) | Barbet Schroeder (1990)
- Os Bons Companheiros | Martin Scorsese (1990)
- Alucinações do Passado (Jacob’s Ladder) | Adrian Lyne (1990)
- O Rei de Nova York (King of New York) | Abel Ferrara (1990)
- Dança com Lobos (Dances with Wolves) | Kevin Costner (1990)
- Filhos da Guerra (Hitlerjunge Salomon) | Agnieszka Hollan (1990)
- Uma Linda Mulher (Pretty Woman) | Garry Marshall (1990)
- Arcanjo (Archangel) | Guy Maddin (1990)
- Confiança (Trust) | Hal Hartley (1990)
- Close-UP (Nema-Ye Nazdik) | Abbas Kiarostami (1990)
- Edward Mãos de Tesoura (Edward Scissorhands) | Tim Burton (1990)
- Henry: Retrato de um Assassino (Henry: Portrait of a Serial Killer) | John McNaughton (1990)
- O Vingador do Futuro (Total Recall) | Paul Verhoeven (1990)
- Era uma Vez na China (Wong Fei-Hung) | Hark Tsui (1991)
- Os Donos da Rua (Boyz ‘N the Hood) | John Singleton (1991)
- Lanternas Vermelhas (Da Hong Deng Long Gao Gao Gua) | Zhang Yimou (1991)
- Delicatessen | Marc Caro e Jean-Pierre Jeunet (1991)
- Guling Jie Shaonian Sha Ren Shijian | Edward Yang (1991)
- Mistérios e Paixões (Naked Lunch) | David Cronenberg (1991)
- A Bela Intrigante (La Belle Noiseuse) | Jacques Rivette (1991)
- O Juízo Final (The Rapture) | Michael Tolkin (1991)
- Garotos de Programa (My Own Private Idaho) | Gus Van Sant (1991)
- Thelma & Louise | Ridley Scott (1991)
- O Exterminador do Futuro 2: O Julgamento Final (Terminator 2: *Judgment Day) | James Cameron (1991)
- O Silêncio dos Inocentes (The Silence of the Lambs)_: | Jonathan Demme (1991)
- JFK: A Pergunta Que Não Quer Calar (JFK) | Oliver Stone (1991)
- Slacker | Richard Linklater (1991)
- Tongues Untied | Marlon Riggs (1991)
- Francis Ford Coppola: O Apocalipse de um Cineasta (Hearts of Darkness: A Filmmaker’s Apocalypse) | Fax Bah, Eleanor Coppola e George Hickenlooper (1991)
- A Dupla Vida de Véronique (La Double Vie De Véronique) | Krzysztof Kieslowski (1991)
- Vem Dançar Comigo (Strictly Ballroom) | Baz Luhrmann (1992)
- O Jogador (The Player) | Robert Altman (1992)
- Cães de Aluguel (Reservoir Dogs) | Quentin Tarantino (1992)
- Skinheads: A Força Branca (Romper Stomper) | GeoffreyWright (1992)
- O Sucesso a Qualquer Preço (Glengarry Glen Ross) | James Foley (1992)
- Os Imperdoáveis (Unforgiven) | Clin Eastwood (1992)
- Aileen Wuornos: The Selling of a Serial Killer | Nick Broomflied (1992)
- Conto de Inverno (Conte D’Hiver) | Eric Rohmer (1992)
- Yuen Ling-Yuk | Stanley Kwan (1992)
- Aconteceu Perto de Sua Casa | Rémy Belvaux, André Bonzel e BenoitPoelvoorde (1992)
- Traídos pelo Desejo (The Crying Game) | Neil Jordan (1992)
- Adeus Minha Concubina (Ba Wang Bie Ji) | Kaige Chen (1993)
- Feitiço do Tempo (Groundhog Day) | Harold Ramis (1993)
- Trinta e Dois Curtas Sobre Glenn Gould (Thirty Two Short Films About Glenn Gould) | François Girard (1993)
- Short Cuts: Cenas da Vida (Short Cuts) | Robert Altman (1993)
- Filadélfia (Philadelphia) | Jonathan Demme (1993)
- Mestre das Marionetes (Hsimeng Jensheng) | Hou Hsiao-Hsien (1993)
- Parque dos Dinossauros (Jurassic Park) | Steven Spielberg (1993)
- A Liberdade é Azul (Trois Couleurs: Bleu) | Krzysztof Kieslowski (1993)
- O Piano (The Piano) | Jane Campion (1993)
- O Sonho Azul (Lan Feng Zheng) | Tian Zhuangzhuang (1993)
- O Banquete de Casamento (Hsi Yen) | Ang Lee (1993)
- A Lista de Schindler | Steven Spielberg (1993)
- Priscilla, A Rainha do Deserto (The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert) | Stephan Elliott (1994)
- A Fraternidade é Vermelha (Trois Couleurs: Rouge) | Krzysztof Kieslowski (1994)
- Basquete Blues (Hoop Dreams) | Steve James (1994)
- Forrest Gump: O Contador de Histórias (Forrest Gump) | Robert Zemeckis (1994)
- O Rei Leão (The Lion King) | Roger Allers e Rob Minkoff (1994)
- O Balconista (Clerks) | Kevin Smith (1994)
- Quatro Casamentos e um Funeral (Four Weddings and a Funeral) | Mike Newell (1994)
- Assassinos por Natureza (Natural Born Killers) | Oliver Stone (1994)
- O Poder da Sedução (The Last Seduction) | John Dahl (1994)
- Pulp Fiction: Tempo de Violência (Pulp Fiction) | Quentin Tarantino (1994)
- Um Sonho de Liberdade (The Shawshank Redemption) | Frank Darabont (1994)
- Rosas Selvagens (Les Roseaux Sauvages) | André Téchiné (1994)
- Amores Expressos (Chong Qing Sen Lin) | Kar-wai Wong (1994)
- Crumb | Terry Zwigoff (1994)
- Satantango (Sátántangó) | Béla Tarr (1994)
- Através das Oliveiras | Abbas Klarostami (1994)
- Almas Gêmeas (Heavenly Creatures) | Peter Jackson (1994)
- Caro Diário (Caro Diario) | Nanni Moretti (1994)
- O Casamento de Muriel (Muriel’s Wedding) | P. J. Hogan (1994)
- O Reino (Riget) | Morten Arnfred e Lars Von Trier (1994)
- Babe, O Porquinho Atrapalhado (Babe) | Chris Noonan (1995)
- Deseret | James Benning (1995)
- Coração Valente (Braveheart) | Mel Gibson (1995)
- A Salvo (Safe) | Todd Haynes (1995)
- Toy Story | John Lasseter (1995)
- Cassino (Casino) | Martin Scorsese (1995)
- Fogo Contra Fogo (Heat) | Michael Mann (1995)
- Zero Kelvin: Sem limites (Kjærlighetens Kjøtere) | Hans Petter Moland (1995)
- As Patricinhas de Beverly Hills (Clueless) | Amy Heckerling (1995)
- Cortina de Fumaça (Smoke) | Wayne Wang e Paul Auster (1995)
- O Balão Branco (Badkonake Sefid) | Jafar Panahi (1995)
- Seven: Os Sete Crimes Capitais (Se7en) | David Fincher (1995)
- Underground: Mentiras de Guerra (Underground) | Emir usturica (1995)
- Dilwale Dulhaniya Le Jayenge | Aditya Chopra (1995)
- O Ciclo (Xich Lo) | Anh-Hung Tran (1995)
- Os Suspeitos (The Usual Suspects) | Bryan Singer (1995)
- Homem Morto (Dead Man) | Jim Jarmusch (1995)
- Fargo | Joel Coen e Ethan Coel (1996)
- Três Vidas e Uma Só Morte (Trois Vies & Une Seule Mort) | Raoul Ruiz (1996)
- Shine: Brilhante (Shine) | Scott Hicks (1996)
- Ondas do Destino (Breaking the Waves) | Lars Von Trier (1996)
- Independence Day | Roland Emmerich (1996)
- Segredos e Mentiras (Secrets & Lies) | Mike Leigh (1996)
- Gabbeh | Mohsen Makhmalbaf (1996)
- Lone Star: A Estrela Solitária (Lone Star) | John Sayles (1996)
- Trainspotting | Danny Boyle (1996)
- Pânico (Scream) | Wes Craven (1996)
- O Paciente Inglês (The English Patient) | Anthony Minghella (1996)
- Felizes Juntos (Cheun Gwong Cha Sit) | Wong Kar-wai (1997)
- Princesa Mononoke (Mononoke Hime) | Hayao Miyakazi (1997)
- Los Angeles: Cidade Proibida (L.A. Confidential) | Curtis Hanson (1997)
- Nó na Garganta (The Butcher Boy) | Neil Jordan (1997)
- Tempestade de Gelo (The Ice Storm) | Ang Lee (1997)
- O Doce Amanhã (The Sweet Hereafter) | Atom Egoyan (1997)
- Boogie Nights | Paul Thomas Anderson (1997)
- Gosto de Cereja (Ta’m E Guilass) | Abbas Klarostami (1997)
- Violência Gratuita (Funny Games) | Michael Haneke (1997)
- Titanic | James Cameron (1997)
- Abre Los Ojos | Alejandro Amenábar (1997)
- Festa de Família (Festen) | Thomas Vinterberg (1998)
- O Resgate do Soldado Ryan (Saving Private Ryan) | Steven Spielberg (1998)
- Buffalo 66 | Vincent Gallo (1998)
- Três é Demais (Rushmore) | Wes Anderson (1998)
- Corra Lola Corra | Tom Tykwer (1998)
- Felicidade (Happiness) | Todd Solondz (1998)
- Pi | Darren Aronofsky (1998)
- Quem vai Ficar com Mary? (There’s Something About Mary) | Bobby Farrelly e Peter Farrelly (1998)
- Central do Brasil | Walter Salles (1998)
- Além da Linha Vermelha | Terrence Malick (1998)
- Três Reis (Three Kings) | David O. Russell (1998)
- Magnolia | Paul Thomas Anderson (1999)
- Clube da Luta (Fight Club) | David Fincher (1999)
- Audition | Takashi Milke (1999)
- A Bruxa de Blair (The Blair Witch Project) | Daniel Myrick e Eduardo Sánchez (1999)
- Tudo Sobre Minha Mãe (Todo Sobre Mi Madre) | Pedro Almodóvar (1999)
- Beau Travail | Calire Denis (1999)
- Quero Ser John Malkovich (Being John Malkovich) | Spike Jonze (1999)
- Beleza Americana (American Beauty) | Sam Mendes (1999)
- Matrix (The Matrix) | Andy Wachowski e Larry Wachowski (1999)
- O Sexto Sentido (The Sixth Sense)| M. Night Shyamalan (1999)
- Os Catadores e Eu (Les Glaneurs et la Glaneuse) | Agnès Varda (2000)
- Gladiador (Gladiator) | Ridley Scott (2000)
- Amor à Flor da Pele (Dut Yeung Nin Wa) | Wong Kar-wai (2000)
- O Dia do Perdão (Kippur) | Amos Gitai (2000)
- As Coisas Simples da Vida (Yi Yi) | Edeard Yang (2000)
- Réquiem para um Sonho (Requiem for a Dream) | Darren Aronofsky (2000)
- Amores Brutos | Alejandro González (2000)
- Dançando no Escuro (Dancer in the Dark) | Lars Von Trier (2000)
- Traffic | Steven Soderbergh (2000)
- O Tigre e o Dragão (Wo Hu Cang Long) | Ang Lee (2000)
- Amnésia (Memento | Christopher Nolan (2000)
- Moulin Rouge: Amor em Vermelho (Moulin Rouge!) | Baz Luhrmann (2001)
- A Caminho de Kandahar (Safar E Ghandehar) | Mohsen Makhmalbaf (2001)
- Terra de Ninguém (No Man’s Land) | Danis Tanovic (2001)
- A Viagem de Chihiro (Sen to Chihiro no Kamikakushi) | Hayao Miyazaki (2001)
- O Senhor dos Anéis (The Lord of the Rings)__ (2001, 2002 and 2003) | Peter Jackson A Sociedade do Anel (2001), As Duas Torres (2002) e O Retorno do Rei (2003)
- Cidade de Deus | Fernando Meirelles e Kátia Lund (2002)
- Longínquo (Uzak) | Nuri Bilge Ceylan (2002)
- O Pianista (The Pianist) | Roman Polanski (2002)
- Fale Com Ela (Hable Con Ella) | Pedro Almodóvar (2002)
- Irreversível (Irreversible) | Gaspar Noé (2002)
- A Melhor Juventude (La Meglio Gioventù) | Marco Tullio Giordana (2003)
- Kill Bill: Volume One | Quentin Tarantino (2003)
- Oldboy | Chan-wook Park (2003)
- Adeus, Lênin! (Good Bye Lenin!) | Wolfgang Becker (2003)
- Contra a Parede (Gegen Die Wand) | Fatih Akin (2004)
- A Queda - As Últimas Horas de Hitler (Der Untergang) | Oliver Hirschbiegel (2004)
- Paradise Now | Hany Abu-Assad (2005)
- O Segredo de Brokeback Mountain (Brokeback Mountain) | Ang Lee (2005)
- Infância Roubada (Tsotsi) | Gavin Hood (2005)
- Pequena Miss Sunshine (Little Miss Sunshine) | Jonathan Dayton e Valerie Faris (2006)
- Os Infiltrados (The Departed) | Martin Scorsese (2006)
- O Labirinto do Fauno (El Laberinto Del Fauno) | Guillermo Del Toro (2006)
- Borat: O Segundo Melhor Repórter do Glorioso País Cazaquiatão (Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan) | Larry Charles (2006)
- A Vida Dos Outros (Das Leben Der Anderen) | Florian Henckel von Donnersmarck (2006)
- Apenas Uma Vez (Once) | John Carney (2006)
- Atividade Paranormal (Paranormal Activity) | Oren Peli (2007)
- O Escafandro e a Borboleta | Julian Schnabel (2007)
- Piaf - Um Hino Ao Amor (La Vie En Rose) | Olivier Dahan (2007)
- Onde Os Fracos Não Têm Vez (No Country For Old Men) | Ethan Coel e Joel Coen (2007)
- Sangue Negro (There Will Be Blood) | Paul Thomas Anderson (2007)
- Quem Quer Ser Um Milionário (Slumdog Millionaire) | Danny Boyle, Loveleen Tandan (co-direção ìndia) | (2008)
- Anvil! The Story of Anvil | Sacha Gervasi (2008)
- Os Invencíveis | Kim Jee-woon (2008)
- Batman - O Cavaleiro das Trevas (The Dark Knight | Christopher Nolan (2008)
- O Lutador (The Wrestler) | Darren Aronofsky (2008)
- Gomorra (Gomorrah) | Matteo Garrone (2008)
- Deixa Ela Entrar | Tomas Alfredson (2008)
- Guerra Ao Terror (The Hurt Locker) | Kathryn Bigelow (2008)
- Educação (An Education) | Lone Scherfig (2009)
- Se Beber, Não Case (The Hangover) | Todd Phillips (2009)
- Preciosa: Uma História de Esperança | Lee Daniels (2009)
- Avatar | James Cameron (2009)
- À Deriva | Andrea Arnold (2009)
- A Fita Branca (Das Weisse Band) | Michael Haneke (2009)
- Bastardos Inglórios (Inglorious Basterds) | Quentin Tarantino (2009)
apr 10 2019 ∞
sep 17 2024 +